Friday, September 17, 2010

မီးခတ္ေမွာ္ စာတမ္း

                      ေသာမတ္ အယ္ဒီဆင္ဟာ သီတင္းကၽြတ္တိုင္း ဆရာမေတြကို လိုက္ကန္ေတာ့ေလ ့ရွိပါသလား။ အိုင္းစတိုင္းဟာသူ႕ရဲ႕အလုပ္စားပြဲမွာ ‘ မိဘမ်က္ရည္တစ္စက္ သားသမီး ဆင္းရဲတစ္သက္’ ဆိုတဲ့ စာတမ္းကို ကပ္ထားသလား။

                      မိဘကိုရိုေသတာ ဆရာကိုရိုေသတာဟာ ဘိုးဘြားစဥ္လာ ယဥ္ေက်းမႈျဖစ္တယ္။ ဒါဟာ လူငယ္ေတြရဲ႕စိတ္ဓာတ္ကို ယုတ္မာမႈ ေက်းဇူးကန္းမႈ စတဲ့ မေကာင္းျခင္းတရားေတြ ဝင္မလာေအာင္ ကာကြယ္တားဆီးေပးတဲ့ ခံတပ္ပဲ။ အဲဒီေတာ့ အတိခ်ဳပ္ေျပာရရင္ ဘိုးဘြားစဥ္လာ ယဥ္ေက်းမႈဆိုတာ စိတ္ဓာတ္ကို ေလ့က်င့္ေပးတဲ့ ကိစၥပါ။

ဒါေပမယ့္ ထူးခၽြန္ေအာင္ ေတာ္ေအာင္ ဖန္ဆင္းေပးတဲ့ တန္ခိုးရွင္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။

                         ဟိုတစ္ေလာ ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္ထဲမွာဖတ္လိုက္ရတယ္။ အနည္းငယ္ လူသိမ်ားစ ျပဳေနျပီျဖစ္တဲ့ ေမာ္ဒယ္ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ကို အင္တာဗ်ဴးလုပ္ထားတာပါ။
ေမးျမန္းသူက
“ ေအာင္ျမင္မႈရဖို႕အတြက္ဘာလိုအပ္ပါသလဲ” လို႕ေမးတဲ့အခါ အဲဒီေကာင္မေလး ဘာျပန္ေျဖသလဲဆိုေတာ့ …
“ ေအာင္ျမင္ဖို႕ ဘာသာတရားလိုအပ္ပါတယ္။ သမီးကေတာ့ ေန႕တိုင္း ဘုရားရွိခိုးပါတယ္။ အဓိဌာန္ပုတီးစိပ္တယ္။ တရားထိုင္တယ္တဲ့။
(အဲဒီ အေျဖကို ဖတ္ျပီးတဲ့ ေနာက္မွာ) အဲဒီ ေမာ္ဒယ္ေကာင္မေလးကို ကၽြန္ေတာ္အရမ္း သနားသြားတယ္။ ဆယ္ႏွစ္သားကေလးကိုသင္ေပးရင္ေတာင္ ရႏိုင္တဲ့ ယုတၱိေဗဒ ကို သူမ မစဥ္းစားတတ္ရွာလို႕ပါ။
ေစာေစာကေျပာခဲ့သလိုပဲ ဘာသာေရးတို႕ဘိုးဘြားစဥ္လာ ယဥ္ေက်းမႈတို႕ ဆိုတာေတြက “စိတ္ဓာတ္” အတြက္ပဲျဖစ္တယ္။
ေအာင္ျမင္ဖို႕အတြက္ကေတာ့ေတာ္ဖို႕လိုပါတယ္။
ဒီႏွစ္ခ်က္ကိုေတာ့ ေရာေထြးပစ္လို႕ မရဘူး။

                       ယဥ္ေက်းမႈ ျမင့္မားလာရင္ “ လူေကာင္း” ျဖစ္မယ္။ ဒါေပမယ့္ လူေတာ္ ျဖစ္ခ်င္ရင္ေတာ့ အရည္အခ်င္းရွိေအာင္ ၾကိဳးစားရမယ္။ တကယ္ၾကိဳးစားရမယ္။ အေသအလဲၾကိဳးစားရမယ္။
စကားေျပာရင္လက္ကေလးပိုက္ျပီး ‘ ဟုတ္ကဲ့ခင္ဗ်၊ ဟုတ္ကဲ့ခင္ဗ်’ လို႕ေျပာတတ္ရုံ လူေရွ႕သူေရွ႕မွာ ေခါင္းငုံ႕ခါးညြတ္ျပီးသြားတတ္ရုံေလာက္နဲ႕ေတာ့ လူေတာ္ ျဖစ္မလာဘူး။

ဥပမာတစ္ခုေျပာျပခ်င္ပါတယ္။
                         ကြန္ျပဴတာ စာစီစာရိုက္နဲ႔ မိတၱဴကူးစက္ေထာင္ထားတဲ့ လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္ေပါ့။ သူဟာမိဘကိုလုပ္ေကၽြးေနသူျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာသမားေတြကို ရိုေသလိုက္တာလည္း မေျပာပါနဲ႕ေတာ့။
သူရဲ႕စိတ္ဓာတ္ကိုကၽြန္ေတာ္တို႕အင္မတန္ႏွစ္သက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႕မွာ ခၽြတ္ယြင္းခ်က္တစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ကြန္ျပဴတာစာစီစာရိုက္မွာ အင္မတန္ ညံ့ဖ်င္းတာပါပဲ။ စာလုံးအက်အေပါက္ အလြန္မ်ားတယ္။ ရက္ခ်ိန္မမွန္ဘူး။ ရလာျပန္ေတာ့လည္း စိတ္တိုင္းမက်ဘူး။ မိတၱဴကူးရင္လည္း မည္းတူးျပီး ထြက္တဲ့အခါ ထြက္လာတယ္။ မထင္မရွား မႈန္တိမႈန္ဝါးထြက္လာတဲ့အခါ ထြက္လာတယ္။
ကဲ…စဥ္းစားၾကည့္ပါ။
ခင္ဗ်ာသာဆို သူ႕ဆီမွာ အလုပ္္အပ္မလား။
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ (မိဘ လုပ္ေကၽြးေနတဲ့)သူ႕ကို ေလးစားတယ္။ ဒါေပမယ့္ အလုပ္အပ္ရင္ေတာ့ သူ႕ဆီမွာမအပ္ဘူး။

မိဘကိုရိုေသပါ…. ေကာင္းပါတယ္။
ဆရာ့ေက်းဇူးကိုသိတတ္ပါ… ေကာင္းပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ကိုယ္ညံ့ရင္ေတာ့ ကိုယ္ခံရမွာပဲ ဆိုတာ ဦးေႏွာက္ထဲ စြဲစြဲျမဲျမဲထည့္ထားပါ။


                     ကၽြန္ေတာ္တို႕ ျမန္မာလူ႕အဖြဲကအစည္းမွာ မိဘကိုရိုေသတဲ့လူ၊ ဆရာကိုရိုေသတဲ့လူဆိုရင္ Handicap ေပးၾကတယ္။ Handicap ဆိုတာ ေနရာေပးတာ ဦးစားေပးတာေတာ့မွန္တယ္။ ဒါေပမယ့္ သနားငဲ့ညွာတဲ့ သေဘာနဲ႔ ေပးတဲ့ “ ေနရာ” ျဖစ္တယ္။

ေတာ္လို႔ေပးတဲ့ ေနရာ ကိုယူမလား။
သနားလို႕ေပးတဲ့ ေနရာ ကိုယူမလား။

                         ကၽြန္ေတာ္တို႕ ငယ္ငယ္တုန္းက ေက်ာင္းမွာ စာေတာ္တဲ့ ကေလးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားစာ ဆရာကို ရိုေသတဲ့ ကေလးေတြ ျဖစ္တာ မ်ားတယ္။
ဒီေနရာမွာ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္ဆပ္မႈ ျဖစ္စဥ္ကို ကၽြန္ေတာ္ နည္းနည္းသုံးသပ္ျပပါရေစ။
(က) ဆရာကုိ ရိုေသတယ္။
(ခ) ဆရာရဲ႕အာရုံစူးစိုက္မႈ႕နဲ႔အတူ စာကိုပါအာရုံစိုက္လာေစတဲ့ တြန္းအားျဖစ္လာတယ္။
(ဂ) စာကို ပိုၾကိဳးစားျဖစ္တယ္။
(ဃ) ဒါေၾကာင့္ စာေတာ္လာတယ္
ေဟာဒီေၾကာင္းက်ိဳးျဖစ္စဥ္တစ္ခုလုံးဟာ (က)မွ (ခ)၊ (ခ)မွ (ဂ)၊ (ဂ)မွ (ဃ) ဆိုျပီး တစ္ဆက္တည္းလိုလို ေအာက္ေမ့ခ်င္စရာပါ။
(ဃ) စာေတာ္လာတယ္ဆိုတဲ့ အက်ိဳးဆက္အတြက္အေၾကာင္းရင္းခံဟာ (ဂ) စာကိုပိုၾကိဳးစားျဖစ္တယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္သာလွ်င္ျဖစ္တယ္။
(က) အခ်က္ဟာ အေၾကာင္းရင္းခံ (ခ) အခ်က္ဟာ အက်ိဳး
(ဂ) အခ်က္ဟာ အေၾကာင္းရင္းခံ (ဃ)အခ်က္ဟာ အက်ိဴး
ဆိုျပီး ႏွစ္ပိုင္းခြဲျခားျမင္ရမွာပါ။

ဒါေပမယ့္ ဆုံးမတဲ့သူေတြက အဲဒီအခ်က္(၂) ခ်က္ကို တစ္ေၾကာင္းတည္းအျဖစ္ ေပါင္းစည္းေရာေထြးပစ္လိုက္ပါတယ္။
အဲဒီလို ေရာေထြးအျမင္ ေတြဟာ ယုတၱိေဗဒအရ ၾကည့္ရင္ အႏၱရယ္ၾကီးပါတယ္။ ေစာေစာက ဥပမာကိုပဲ ျပန္ၾကည့္ပါ။ အစ (အေၾကာင္းရင္းခံ) ဟာ ဆရာကို ရိုေသျခင္း ျဖစ္ျပီးအဆုံးသတ္ (အက်ိဳး) ဟာ စာေတာ္ျခင္း ျဖစ္တယ္လို႕ အထင္မွားသြားႏိုင္ပါတယ္။
ဒါကိုယုတၱေဗဒနဲ႕ ေျပာင္းျပန္လွန္ၾကည့္ရင္….
(က) လိမၼာတဲ့ကေလးကို (ခ်စ္လို႕) ဆရာက စာပိုသင္ေပးတယ္။
(ခ) ဒါေၾကာင့္စာပိုေတာ္လာတယ္။
ဆိုတဲ့ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္မ်ိဳး ရလာရင္ လူငယ္ေတြရဲ႕ အေတြးေခၚဟာ ငါးပါးေမွာက္ရေခ်ရဲ႕။

                  ကၽြန္ေတာ္တို႕ဟာ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း အေဆာက္အအုံ၊ အစဥ္အလာ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ႏႈန္းစံေတြနဲ႕ လူတစ္ေယာက္ျခင္းစီရဲ႕ ထူးခၽြန္မႈ မထူးခၽြန္မႈတို႕ကို ေရာေထြးအျမင္ နဲ႔ အကဲမျဖတ္သင့္ပါဘူး။
ဒါဟာ သီးျခားကိစၥေတြပဲ ျဖစ္တယ္။

ဆုံမတဲ့ သူေတြကလည္း ကေလး(လူငယ္) ေတြကို စည္းေဘာင္တစ္ခုတည္းမွာပဲ ကန္႕သတ္ျပီး ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ ပုံစံအတိုင္း ေတာ္ ဖို႕ ေဘာင္မခတ္သင့္ပါဘူး၊ ပုံစံမသြင္းသင့္ပါဘူး။

ကေလးေတြ သူတုိ႕ဘာသာသူတို႕ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ (သူတို႕ေတာ္ခ်င္တဲ့ ပုံစံအတိုင္း) ေတာ္ပါေစ။

ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈတြက္ ကေလးေတြကို မိဘဆရာ အေပၚရိုေသပါေစ။
ဒါ…ေကာင္းပါတယ္
ကမၻာၾကီးထဲကို တိုးဝင္ဖို႕ၾကေတာ့ ကေလးေတြကိုယ္တိုင္ ေတာ္ မွျဖစ္မယ္။
ေတာ္ ေအာင္လည္းလုပ္ၾကပါဦး။
ဒါ ပိုအေရးၾကီးတယ္လို႕ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ထင္တာပါပဲ။ သေဘာတူပါသလား။


မင္းခိုက္စိုးစန္
ဇြန္၊ ၂၀၀၄

မွတ္ခ်က္။ လူငယ္မ်ားသို႕…(၂) မွ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္

Image and video hosting by TinyPic

0 comments:

Post a Comment